Campanyes
2a Edició Cap Butaca Buida
71.441 espectadors d’arreu de Catalunya han participat a la segona edició del “Cap Butaca Buida”, la campanya impulsada per l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA), la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport de amb el suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya en el marc del I Pla d’Impuls del Teatre de Catalunya 2023-2026, i la col·laboració de la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona.
Durant tot el dia, el públic va poder gaudir d’una àmplia oferta teatral que ha inclòs 252 produccions, des de grans espectacles fins a muntatges de petit format, passant per teatre clàssic, contemporani, familiar i musical. La diversitat de gèneres i la qualitat de les propostes de teatre, dansa i circ han contribuït a omplir les platees i a reafirmar el paper fonamental de les arts escèniques en la societat. Cap Butaca Buida ha aconseguit reunir 56.604 espectadors a Barcelona, 4.465 a Girona, 2.219 a Lleida i 6.129 a les comarques de Tarragona.
La cloenda de la diada es va celebrar al Time Out Market Barcelona, on els impulsors de la iniciativa i els seus col·laboradors van actualitzar el marcador del “Cap Butaca Buida” i desvetllar la xifra rècord que supera els setanta-un mil espectadors en un sol dia, una dada que suposa un 89% d’ocupació mitjana.
L’acte va estar presentat per l’Esther Bertran i amenitzat per Impro Acatomba que van fer participar a alguns dels assistents.
La festa va comptar amb la presència de nombroses autoritats i personalitats del sector.
Es va actualitzar el marcador i desvetllar la xifra de 71.441 espectadors! Per acabar es va convidar als assistents a celebrar-ho amb un tast de butaca-pastís.